CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

Monday, May 24, 2010

Reunion

Dua hari lepas, saya pergi college reunion. Sebenarnya malas nak pergi, tapi ingatkan lama tak jumpa kawan-kawan pergi jua akhirnya. Kenapa saya malas nak pergi?


Kat situ nanti semua orang akan bertanya khabar hal anak-anak masing-masing. Semuanya hebat-hebat belaka. Ada yang dah habis univ dan dah bekerja. Ada yang masih kat univ kat luar negara atau dalam negara. Dan bidang yang anak-anak mereka ambil pun hebat-hebat belaka, engineering, accountancy, medic dan macam-macam lagi.

Mereka pun bertanya khabarkan anak-anak saya. Saya malas nak bercerita. Bukan saya tak bangga dengan anak-anak saya. Cuma ciri-ciri yang dibanggakan itu tidak sama dengan ciri-ciri kebanggaan mereka.

Mereka bangga dengan pencapaian akademik. 10 A - SPM, study engineering kat UK bawah scholar Petronas, study medic kat Dublin bawah scholar JPA dan dan ada yang masih belajar kat sekolah-sekolah sains atau mrsm. Semuanya bermotivated, ada vision dan ada determination. Memanglah membanggakan. Anak-anak perhiasan dunia.

Saya juga bangga dengan anak-anak saya. Anak sulung saya walaupun tak excell, seorang yang sangat pemaaf. Yang kedua cantik, yang ketiga sangat rajin, dan amat memahami, yang keempat tall and handsome and last one sempurna dalam menyelesaikan kerja. Banyak perkara lain yang membanggakan saya yang tidak dapat saya ceritakan.

Saya cuma berharap walaupun tak excell dalam pendidikan maupun pekerjaan, mereka sentiasa ingat dan mendoakan kesejahteraan saya di dunia dan di akhirat. Bila saya tua nanti, mereka meluangkan masa untuk menziarah saya atau sekurang-kurangnya menelefon bertanyakan khabar diri saya. Dan saya juga berharap jika saya meninggal dunia, mereka ada masa untuk datang menziarahi,memandi dan menyembahyangkan jenazah saya. Dan mereka juga tak lupa untuk menghadiahkan saya ayat-ayat suci al Quran pada setiap hari.


0 comments: