CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

Sunday, July 18, 2010

anak-anakku

Hari ni anak saya yang no. 4 tu kena pukul dengan bapa dia. Tak sakit sangat pun, bunyi aja kuat sebab kena pukul dengan surat khabar. Kesnya, malam tadi dia keluar rumah pukul 1:00 pagi pergi cyber cafe. Rata kami mencari, tapi tak jumpa. Dari Shah Alam sampai ke Subang Jaya. Lastly, kami gave up, balik rumah lebih kurang pukul 3.30 pagi. Tup-tup pagi ni masa bangun nak solat subuh, nampak dia terbaring kat sofa depan tv. Dah besar panjang pun kenal pukul lagi.


Saya dulu pun banyak kali kena rotan oleh ayah. Last sekali masa saya form 2, berbirat kat belakang, kalau tak silap 7 rotan. Lebih dari seminggu baru hilang kesannya. Kesnya saya bergaduh dengan adik. Prinsip ayah saya senang aje, kalau sapa-sapa nangis, yang besar kena rotan tak kira sapa yang buat hal dulu. Jadi mangsanya dah tentulah saya. Adik saya memang selalu ambil peluang, cuit sikit pun nak nangis. Tapi saya tau ayah sayang kat saya.

Anak saya yang no 4 ni memang degil. Tersangatlah degil. Ni bukan kali pertama dia keluar malam. Ada sekali tu , dia balik pukul 5 pagi. Tersirap darah saya, bila saya pergi check dia tak ada kat bilik. Dah macam-macam saya buat kat dia, marah, nasihat, dan macam-macam lagi, tapi dia buat tak tau je.

Saya dah tak boleh cerita lagi. sedih. sedih. sedih. Anak-anak saya tak macam anak-anak orang lain.

0 comments: