CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

Saturday, April 18, 2009

Saya selalu dipanggil mek oleh ayah, emak dan adik beradik. Kenapa mek? Kalau di Kelantan, mek maksudnya mak tapi kalau di Terengganu, mek maksudnya yang tersayang. Buktinya kata adik beradik saya kalau nak minta atau cakap apa-apa dengan ayah mesti saya yang kena uruskan sebab ayah tak akan bantah atau tolak permintaan saya. Betul ke??? Tak pasti pulak. Sebab seingat saya, saya lah yang paling banyak kena sebat. tak pergi sekolah kena sebat. Usik adik- adik sampai menangis pun saya kena sebat. Prinsip ayah saya senang. kalau sapa-sapa menangis, yang besar kena sebat. No question, no trial. Last kena sebat masa form 2, berbirat 7 rotan kat belakang. Walau bagaimanapun I love you ayah. Tanpa ayah, saya tak akan ada disini dan dapat apa yang saya ada sekarang.
Kenapa pulak ada nama losong disebelah mek. Sebab mek dilahirkan disitu. bila sebut aje losong semua orang tahu, tempat buat keropok lekor yang terkenal seantero malaysia. Rumah saya dekat-dekat dengan Muzium Negeri, boleh jalan kaki je. Masjid Kristal pun dekat. Tapi sayang rumah tu dah dijual, tak ada sapa nak duduk. Semua kenangan masa kecil saya ada di situ. Orang-orang tua kat kampung tu pun masih kenal saya. Sekali sekala saya drop by just to say Hi.

0 comments: